Чи потрібна криміналізація контрабанди товарів комерційного призначення?


5 Червня 2020


Круглий стіл щодо криміналізації контрабанди

4-го червня 2020 року відулося онлайн-обговорення “Чи потрібна криміналізація контрабанди товарів комерційного призначення?” за участі служб ГУ ДПС в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі, прикордонників, представників митниці, ОМС з прикордонних ОТГ і сільрад.

Експертну розгорнуту відповідь по озвученим проблемам дав Олександр Шуцький. Підтримали озвучені Олександром пропозиції по методах криміналізації Ігор Клим і Олександр Бурейко.

Теми до обговорень:

  • Чи впливає контрабанда товарів комерцыйного призначення на економіку Херсонської області?
  • Основні методи та схеми, що використовуються для контрабанди товарів.
  • Чи ефективні заходи боротьби з контрабандою?
  • Криміналізація контрабанди, як один з методів боротьби з нею.
  • Позитивні та негативні наслідки криміналізації контрабанди комерційних товарів та можливі ризики.
  • Контрабанда підакцизних товарів (алкогольні та тютюнові вироби).
  • Рекомендації учасників обговорення.

Ключові спікери:

  • Шуцький Олександром Геннадійович, керівник Чорноморської митниці.
  • Клим Ігор Вікторович, керівник ДПС в Херсонській області.
  • Андрій Бутін, представник Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю».

Модератор – Павло Ярмій, голова правління ГО Агенція регіонального розвитку Таврійського об’єднання територіальних громад”, м. Нова Каховка, Україна.

Основні тези щодо впровадження кримінальної відповідальності за контрабанду, озвучені учасниками в рамках круглого столу:

• Криміналізація контрабанди потрібна для всіх видів товарів.
• Кримінальна відповідальність має бути у вигляді грошових штрафів і конфіскації майна, і не має бути через позбавлення волі, як покарання, адже це не впливає на економіку і не матиме ефективності.
• Притягненням до відповідальності через конфіскацію має бути конфіскація майна як виконавців (перевізників – автомобільні засоби), так і підприємців (конфіскація самих товарів без змоги їх викупу). Така жорстка міра допоможе притягти до розслідування і відповідальності всі ланки кримінальних ланцюжків і через високі економічні втрати стане «не цікавою», як вид діяльності. Були озвучені фрази «зробити контрабанду занадто дорогою».
• Притягнення до відповідальності покупців підакцизних видів товарів через обов’язкове стягування чеків, якщо покупець не матиме чеку – відповідальність у вигляді штрафів.
• Партнерство органів митниці в міжнародному плані є точеним і не систематичним, що унеможливлює швидке рішення питань контрабанди у експортно-імпортних відносинах. Такими країнами були названі Польща та Туреччина. Є потреба в рамках проектів фінансованих ЄС звернути увагу на таку непрозорість відносин і неготовність до партнерських відносин на рівних умовах.
• Найбільше страждають від контрабанди як такої мікро і малий бізнес, особливо той, що створений за останні 3-5 років, адже основними гравцями у контрабанді є великий бізнес, імпортно-експортні «відносини» якого складались роками, та в різні часи підтримувались через різні корупційні схеми представниками державних органів.

Під час заходу керівник проєкту, Ярмій Павло Олексійович, представив мету заходу і реалізоване опитування в рамках проекту, що виконувало ГО «АРР ТОТГ». Аналіз опитування доступний за посиланням – Аналіз анкет онлайн-опитування Криміналізація контрабанди.

Дане обговорення і опитування проводилися АРР ТОТГ в рамках проєкту «Прозорий кордон – чесний експорт», котрий реалізується в рамках підтримки Громадської ініціативи “За чесну та прозору митницю”, що була ініційована Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу.

#АРРТОТГ



ukУкраїнська