24 Квітня 2019
В умовах глобалізації, кожному місту (регіону) доводиться конкурувати з іншими територіями через залучення жителів, туристів, інвесторів, студентів, підприємців, за міжнародні спортивні та культурні заходи, увагу і повагу зарубіжних ЗМІ, урядів і населення інших країн. У зв’язку з цим репутація міста, регіону або країни стає таким же важливим чинником економічного розвитку, як земля, матеріальні активи, кадри і т.д
Ключовою проблемою розвитку туризму на Херсонщині є:
– відсутність стратегічного плану розвитку туристичної галузі , як пріоритетної для нашої області.
Звідси витікають слідуючі проблеми:
– слабка підтримка розвитку туризму з боку влади. Некомпетентність багатьох представників влади в питанні розвитку туризму, бюрократія, недосконале нормативно-правове регулювання, високе податкове навантаження, відсутність плану спільних дій бізнесу та влади в сфері туризму, недостатня кількість туристичних програм та якість туристичних послуг. Ключовим питанням є те, що туризм не визначений як пріоритет у регіональному розвитку , більшість працівників органів влади не розуміють , як і де тут заробляють та будуть заробляти, що та скільки робочих місць та коштів генерується в галузі туризму і в зв’язку з цим не підтримують напрямок .
МОНЕТИЗАЦІЯ ТУРИЗМУ – ЯК ЗАРОБЛЯТИ НА ТУРИЗМІ, ОСОБЛИВО СІЛЬСЬКИМ ОТГ –ключовий меседж Таврійського Туристичного Конгресу.
Недостатнє фінансування галузі (зокрема бюджетна підтримка, слабке залучення фондів ЄС) та відсутність єдиних критеріїв до туристичних послуг (відсутність досліджень в сфері туризму, невідповідність ціни та якості туристичних послуг, високі ціни, малий асортимент додаткових послуг) знижують шанси області залучити достатню кількість туристів та закріпити за регіоном можливість бути постійно туристичним, а не тільки на період пляжного сезону на морях.
Більше того, навіть представники бізнесу досить часто не можуть домовитися щодо спільної співпраці, що призводить до значних фінансових і репутаційних втрат. На Херсонській області в сфері туризму до цих пір процвітають закони “Дикого Заходу”:
Безвіз та підвищення основних цін на багато інших продуктів та послуг поступово буде призводити до того, що ціни на наші туристичні продукти скоро зрівняються у вартості з туристичними продукти сусідніх країн, приймаючи до уваги те, що якість обслуговування та сервіс далекий не тільки від європейського, а навіть від турецького чи болгарського. Все це при тому, що на підтримку туризму в світі розумна влада витрачає в рази, якщо не в десятки разів більше ніж у нас. Всі ці питання являються основою для комунікацію між представниками влади та бізнесу на конгресі , а також знайомство один з одним та з іншими представниками турбізнесу з різних областей.
Місія та цілі Таврійського Туристичного конгресу:
Формат та структура проведення конгресу:
Пропонується проведення конгресу в форматі інформаційно-презентаційної пленарної частини, ділових бізнес-майданчиків, баркемпів (відкриті інтерактивні зустрічі), панельних дискусій, майстер-класів за тематичними напрямами та за участі відповідної цільової аудиторії в перший день 16 травня. По закінченню першого дня – дружній туристичний пікнік . 17-18 травня проведення презентаційних та івент-заходів на об’єктах туристичної дестинації – відкриття туристичного сезону в Асканії Новій 17 травня, знайомство з об’єктами туристичного кластеру «Соляна дорога», успішні практики по розвитку туризму в ОТГ Херсонщини.
В рамках конгресу планується розміщення демонстраційних стендів, експозицій закладів сільського зеленого туризму, заповідників та національних природних парків Херсонщини, тематичні фотовиставки. Передбачено демонстраційні експозиції виноробних підприємств, товаровиробників автентичних Таврійських продуктів, страв тощо з презентаціями-дегустаціями.
Учасники конгресу:
Представники органів влади, місцевого самоврядування (особливо представників ОТГ), туроператорів внутрішнього туризму України, громадські організації ( в яких статутні напрями розвитку-туризм), фахівці туристичного бізнесу, керівники, спеціалісти установ, готельно-ресторанного бізнесу, представники мас-медіа.
Важливість проведення Таврійського Туристичного Конгресу – показати Україні, що Херсонщина, Південна Таврія – це морське узбережжя, «золотий берег», потужні туристичні дестинації, атракції, нові логістичні рішення, а також, що це один з найперспективніших регіонів для розвитку внутрішнього туризму.
Але саме ключове – використати передовий досвід інших туристичних територій, ключових експертів та спеціалістів, аби влада та бізнес остаточно відзначили для себе ТУРИЗМ як основну галузь економіки в регіоні, в яку необхідно системно інвестувати в першу чергу фінансові та інші ресурси, ознайомитись з ключовими трендами в світовому туризмі, аби не наслідувати чи доганяти передові країни, а грати на випередження . Найближчим часом Херсонщина в температурному режимі ввійде в зону субтропічного клімату, і ми можемо вже сьогодні думати , як зустрінемо середину 21 століття.
Павло Ярмій